fbpx

Priče o uspješnim Bosancima i Hercegovcima

Pangea je medij za bosanskohercegovačku dijasporu putem kojeg se predstavljaju studenti i uspješni profesionalci u namjeri da se tako i drugi motiviraju. Objavljuju se informacije iz poduzetništva i ekonomije radi povezivanja Njemačke i Bosne i Hercegovine

Mreža bosanskohercegovačkih studenata i akademika u Njemačkoj objavila je drugo izdanje magazina za bosanskohercegovačku dijasporu Pangea (www.pangea.nbsad.de). U novom broju čitajte priče o uspješnim poduzetnicama porijeklom iz BiH, što je ujedno i tema broja.

U intervjuu s Almom Dreković i Adnanom von Kwiatkowski saznajte šta karakterizira uspješne žene u poduzetništvu. Adnana je rođena u Bosanskoj Gradišci 1975. godine. Sa 16 godina odlazi u Njemačku, gdje završava gimnaziju i poslije skoro petogodišnjeg studija medicine odlučuje promijeniti put obrazovanja i struke. “Nakon studija ekonomije medija, radila sam u njemačkom telekomu kao projekt-menadžer marketinga, u ‘1&1 Internet AG’ kao proces‑menadžer i trenutno u konsultantskoj oblasti kao senior konsultant i teamlead. Trenutno vodim 10 radnika i brinem se o projektima kod naših klijenata, kao što su telekom ili ‘Vodafone'”, pojašnjava von Kwiatkowski.

Alma Dreković po struci je lingvista, dugi niz godina radi kao koordinator u japanskom menadžmentu, a i kao trener iz različitih oblasti.

“Pod coachingom podrazumijevamo stručnu pomoć u poslovnom, ali i privatnom procesu promjene. Moj lični fokus u coachingu jeste vezan za moju biografiju: business coaching iz iskustva u menadžmentu, career coaching iz želje da pomognem drugima u potrazi za profesionalnom orijentacijom i reintegracijom, tzv. talent coaching radim s odraslim osobama koje imaju nadarenost, po definiciji IQ iznad 130. U posljednjem slučaju, moja je želja dati podršku ljudima koji zbog svoje nadarenosti i određene senzibilnosti često imaju osjećaj da ih niko ne razumije, koji imaju poteškoće adaptacije na poslu i u međuljudskim vezama, a pogotovo nesigurnosti u autopercepciji i samopouzdanju. Dakle, na svim navedenim poljima želim podržati razvoj ličnih potencijala, dostignuće boljih rezultata i, samim tim, održavanje zdravlja”, ističe Dreković.

Možete čitati i intervjue s bh. biznismenima dr. Damirom Softićem, koji govori o značaju migranata u politici, a Amil Hota, izvršni direktor agencije “Blumbarry”, priča o svom put iz ratnog Sarajeva do kreatora kampanje za Angelu Merkel i “Volkswagen”.

Saznajte nešto i o jednoj od najjačih industrijskih grana u Bosni i Hercegovini, drvnoj industriji, i upoznajte se s ljepotama Prokoškog jezera.

Pored ovog, mreža nudi mladim ljudima porijeklom iz BiH, bilo da žive u Njemačkoj ili u Bosni, razne informacije o studiranju i daljnjem usavršavanju u Njemačkoj, pa, shodno tome, organizirani su u četiri projektne grupe: “Razmjena BiH”, “Mediji”, “Biznis Klub” i “Mentorstvo”.

“Mreža bosanskohercegovačkih studenata i akademika u Njemačkoj smatra platformom za razmjenu iskustava istomišljenika u njemačkom govornom području. U prošla tri mjeseca na tom putu napravili smo jedan veliki iskorak. Kroz uspostavljanje regionalnih zastupništava u Stuttgartu i Hamburgu, imamo mogućnost etablirati projekte i ideje mreže poput programa mentorstva ili biznis-kluba u lokalnim zajednicama na jugu i sjeveru Njemačke i, samim time, biti bliže ljudima koji tu žive. Da bismo nastavili dalje na svom putu, ovisimo o angažmanu ljudi iz BiH koji trenutno žive u Njemačkoj, želim da bosanska zajednica u Njemačkoj ovu platformu prepozna, prihvati i aktivno koristi. Tada bismo bili u mogućnosti napraviti od velikog broja individualno vrlo uspješnih ličnosti jednu prosperitetnu zajednicu Bosanaca, što je i krajnji cilj ove mreže”, stoji u uvodnoj riječi predsjednika udruženja Ahmeda Spahića.

Magazin je medij za bosanskohercegovačku dijasporu putem kojeg se predstavljaju studenti i profesionalci uspješni u raznim profesijama, kako bi se time i drugi motivirali. Također, u magazinu se predstavljaju informacije iz poduzetništva i ekonomije u namjeri povezivanja Njemačke i Bosne i Hercegovine, ali i druge oblasti.

Ime Pangea veže se za posljednji superkontinent na Zemlji, koji je objedinjavao sve kontinente, te su time predstavljali jednu zajednicu. Cilj magazina jeste odvesti bh. dijasporu ponovno u vrijeme pangee, kada nije bilo bitno na kojem kontinentu ili u kojoj se zemlji nalazimo. Sadržaj magazina dostupan je na njemačkom i na bosanskom jeziku, čime se želi doprijeti i do onih koji ne govore njemački jezik.

PROČITAJTE I...

Da Zetra ne bude Manjača. Da Holiday Inn ne postane Vilina vlas. Da oca i majku ne tražim po Tomašicama. Da se Sarajevo ne zove Srebrenica. Da ne vučem za rukav Amora Mašovića.

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI