Ako se na popisu 2013. godine kao vjernici izjasnilo 96,64% stanovništva Bosne i Hercegovine (50,7% muslimana, 15,19% katolika i 30,75% pravoslavaca), zar oni ne zaslužuju da se pitanje evolucije, koja je nesporno ateističko dogmatsko uporište, barem razmotri, realno sagleda i definira način njenog izučavanja? Zar nije normalno da se uvaži 3.412.512 vjernika u odnosu na 27.853 ateista i 10.816 agnostika u BiH
-
28.07.2017.
Preletio sam pogledom i procitao da je Teorija velikog praska “definitivno verificirana”, sto jednostavno nije istina i pokazuje da se autor razumije u nauku kao… da ne kazem. Nije problem revizije teorije evolucije, ali kad vjernici pocnu pratiti ono “Uči, čitaj u ime tvog Gospodara koji stvara”.
-
28.07.2017.
Autor polemise sam sa sobom pitajuci se – Zar nije vazniji stav 99.9999999% onih koji su vjerovali da je Zemlja centar univerzuma od stava Galileja ili Kopernika.
Odgovor je NIIJE! A, zasto?
Zato sto se nauka odn. teorija ne temelji na stavu vecine, misljenju nekompetetnog novinara opće prakse, političara ili vjerskog službenika – nego na ČINJENICAMA, POKUSU i LOGIČKOM ZAKLJUČIVANJU.Živjela idiokracija i njen lučonoša Ejup Topić!
-
31.07.2017.
Vjernike se \”dočekuje na nož\” kada kritiziraju teoriju evolucije zato što cijeloj stvari obično pristupaju kao gotovo potpuni neznalice, i ovo govorim i iz ugla biologije i iz ugla logike, tj. samo papagajski izrecitiraju nekoliko pitanja i očekuju jednostavan i brz, maltene refleksan odgovor od profesora s kojim pričaju, a za pun odgovor na njihova pitanja treba vremena, a da ne spominjem da su to sve pitanja koja su mogli sami proguglati.
Evo recimo bez uvrede za autora ovog članka, ali zaista se vidi da ne zna dovoljno o onome o čemu priča i da mu učenje evolucije u školama smeta jer ne voli ateiste, komunizam ili štoveć i zato je na internetu i u knjigama vjerojatno tražio isključivo stvari koje podržavaju njegov stav (ako ih je tražio). Evo ići ću redom:
1) Slika na početku članka nema nikakve veze sa evolucijom i ako autor tako nju zamišlja onda pokazuje ne samo da je ne razumije, nego se i šprda s njom tj. vjerojatno sam po sebi nije otvoren za protivna mišljenja, ali ne želim ići dalje sa pretpostavkama.
2) Autor iznosi Jurićev stav, bez da iznosi Jurićev razlog za iznošenje takvog stava tako da ne znam šta da napišem za to, uopće. Navedite argument, a ne nečiju nasumičnu izjavu, onda ću stav moći uzeti u obzir. Autor je vjerojatno pokušao izvesti argument iz autoriteta, jednu logičku zabludu (pogledati ovdje: http://rationalwiki.org/wiki/Argument_from_authority )
3) Autor daje neki mali historijat antievolucijske misli na ovim prostorima – irelevantno.
4) Autor kao razlog za izbacivanje evolucije iz obrazovnog sistema i sl. navodi činjenicu da su ljudi u BiH većinom vjernici. To je irelevantno, Katolička Crkva svakako prihvata evoluciju kao istinitu, a pripadnici ostalih religija također nemaju nužno problem s evolucijom (inače evolucija se uopće ne kosi sa mogućnošću postojanja Boga, ali eto). Također, ovo je argumentum ad populum, potražite na rationalwiki lijepo je ukratko objašnjeno.
5) Šta je Karl Marx rekao za evoluciju je sasvim nebitno i ne narušava njenu istinitost. Karl Marx nema nikakve veze s evolucijom osim što je imao nekakvo mišljenje o njoj, kao i autor članka.
6) Evolucija nema nikakve veze s komunističkom ideologijom. Izučava se u gotovo svim dijelovima svijeta, uključujući i one gdje komunizma nikada nije bilo niti će ga, nadam se, ikada biti.
7) Ako ne želite da vas se naziva debilima onda se obrazujte prije nego što nešto kažete i pokušajte biti intelektualni (zadubite se u materiju koju izučavate, budite hrabri i pogledajte stvari i iz drugog ugla, kao intelektualac moraš biti u stanju da zastupaš i suprotnu stranu od svoje). Ni ja nisam intelektualac, da se razumijemo.
8) Ateisti često jesu *upci i žao mi je što te sadržaj na tim stranicama vrijeđa. To nisu moji stavovi. Međutim, isto tako na nekim stranicama možeš sadržaj koji ismijava ateiste, hinduse itd. Mene te stvari ponekada povrijede, ali šta se može. Niko me ne tjera da to gledam, blokiraj prijatelje koji to lajkaju i mirna Bosna.
9) Stvaranje iz ničega i nastanak života (abiogeneza) nisu evolucija pa se neću doticati toga, mada bi i tu bilo stvari za ispričati.
10) Posljednje poglavlje članka: fosilizacija je težak proces, neće se svaka jedinka i svaka prelazna forma uvijek očuvati, proguglajte fossilization; prijelazne forme *vidimo* i danas, svako živo biće danas je potencijalna prelazna forma u novu vrstu; vrste nisu toliko dobro definirane koliko mislite, pogledajte varijacije boja krzna kod tigrova ili king cheetah obojenje kod geparda, a za dijelove tijela polidaktilne mačke; živi fosili ne obaraju evoluciju, uopće, krokodili su se recimo vrlo malo mijenjali jer imaju maltene savršenu kombinaciju osobina za okoliš u kojem žive i način života koji vode (plivajući tenkovi sa zubima koji mogu prespavati sušne sezone), izumrli bi jedino kada bi sutra Nil presušio zauvijek, a to se neće desiti; nažalost ne znam genetiku dovoljno da bih razumjela što je Kimura pokušavao reći; da, prirodna selekcija može uništavati varijaciju, npr. ako se rodi albino jedinka vjerojatno će biti pojedena prije nego stvori potomstvo, ne vidim kako je to problem za evoluciju; evolucija *jeste* promatrana, i to u prirodi umjesto laboratoriju, pogledaj ovdje: http://news.nationalgeographic.com/news/2010/09/100901-science-animals-evolution-australia-lizard-skink-live-birth-eggs/
11) Nema potrebe da se traže manjkavosti u izučavanju evolucije u školama jer se ona jedva i izučava tu. Vi provedete osam godina osnovne i četiri godine srednje škole učeći kako je čovjek nastao od gline, a provedete sve skupa 5-6 časova u 12 godina učeći samu kost i kožu evolucije, iz zastarjelih udžbenika u kojima nije lijepo i slikovito objašnjena nego su uvijek crno-bijele slike iz pedesetih godina. Ako ništa drugo, trebalo bi napraviti reviziju u smislu da se modernizira njeno učenje i uskladi sa današnjim saznanjima jer je sadašnje stanje žalosno. Ne vidim ni razlog zašto autor misli da se ona podučava kao nepobitna činjenica, kod mene su se profesori maltene izvinjavali što moraju preći i preko tog gradiva i gledali su da budu neutralni. Ako ćete izbacivati evoluciju iz škole jer se ne slaže s vašom religijskom dogmom onda recite profesorima biologije i da podučavaju kako jedno krilo muhe sadrži otrov a drugo protivotrov, ili kako bi djevojke trebale čuvati nevinost jer im je Bog dao himen pa eto koja bi mu druga svrha mogla biti osim toga da se zna je li polizana ili nepolizana bombona u pitanju.
Znam da pametujem, ali to zaista radim iz najbolje namjere. Autoru predlažem da pročešlja rationalwiki i potraži pojmove poput argumentum ad populum, da uzme nekoliko knjiga o evoluciji ili pogleda sadržaj na internetu (krenite od jednostavnih stvari, ne miješajte evoluciju i abiogenezu), možete potražiti i sadržaj koji objašnjava evoluciju iz ugla religije. Evolucija nije samo stvar ateista i ateizma, zapravo nema nikakve veze s nama nego nam je prišivena jer se nauka danas i dalje asocira sa ateizmom. Evolucija se ne kosi sa postojanjem Boga, a na kraju krajeva ni abiogeneza.
Eto autore, halali 😀 Ako neko ima pitanja, postavite, odgovorit ću.
-
01.08.2017.
“Teorija evolucije najmanjkavija je upravo na primjeru ljudske vrste, jer ako je evolucija stvarno naša “majka”, a majmuni naši najbliži rođaci – zar ne bismo trebali izgledati kao na slici u prilogu?!”
Hahahahaha 🙂
Ako ljudi i majmuni imaju zajedničkog pretka, to po vama znači da trebamo svi izgledati kao majmuni?
Kad smo već kod vjere i teorije evolucije, zašto se malo ne bismo podsjetili na Ibn Haldunovo izučavanje evolucije, nešto što se dugo zvalo “Muhamedanska teorija evolucije”?
Uostalom, zašto se malo ne bi izučavala škola, pa da se ne pišu ovakvi smiješni tekstovi. Ne znam otkud me na ovom stavu. -
02.08.2017.
Ejube, lubavi moja i Stavaši… ne nije vrijeme za reviziju teorije evolucije u ŠP. http://analiziraj.ba/2017/07/05/teorija-evolucije-dobro-dosli-u-novo-mracno-doba/
KOMENTARI