fbpx

Lice uspjeha Real Sociedada

Baskijski tim ne korača sam u svom cilju razvoja modela digitalnog kluba u 21. stoljeću. U novembru 2019. Real Sociedad predvodio je takozvani Sport Innovation Alliance, savez 22 ekipe iz 21 različite zemlje, uključujući talijanski Cagliari, nizozemski Feyenoord i Brazilski Vasco da Gama, kako bi se zajedno suočili s razvojem inovacija za poboljšanje ekonomske sportske strukture.

 

 

U danima kad ode u kancelariju Juan Iraola obično slijedi istu rutinu. Prije nego što sjedne u svoj ured u utrobi Reale Arene stadiona Real Sociedada, prodefilira kroz svlačionice i pogleda teren. Miris trave, veličanstvenost mjesta odvest će vas u neko drugo vrijeme.

Kao kad je bio mali navijač i skočio na travu kako bi slavio naslov prvaka iz osamdesetih ili kad je postao libero koji je u to vrijeme oponašao svog idola, braniča Juana Antonija Larrañagu Gurrutxagu. Magija tog intimnog trenutka pomaže ovom inženjeru da ne zaboravi da je uspio postati važan dio tima svog života kao šef digitalizacije i inovacija.

Prvi je put Iraola pokucao na vrata baskijskog kluba 2008. godine. U to je vrijeme, na početku ekonomske recesije, napustio položaj u firmi u kojoj je desetljećima radio nudeći tehnološke sisteme firmama koje žele poboljšati svoje poslovanje. Smatrao je da će u sportu, sektoru koji je uveliko odbijao digitalizaciju, pronaći svoje mjesto. Ali nije bilo tako. Kad su predložili uvođenje privatne društvene mreže za komunikaciju između zaposlenika i za komunikaciju s partnerima, slično onome što bi danas bio Facebook, kazali su im da nisu zainteresirani.

To se odbijanje ponovilo u drugim ekipama i savezima, ali ipak ih nije natjeralo da klonu duhom. Iraola se iz godine u godinu vraćao kako bi kontaktirao klub, donosio im najnovije vijesti uvjeren da njegovo znanje može radikalno poboljšati sportsku i ekonomsku strukturu. Godine 2016, kao nagradu za njegovu žilavost, Upravni odbor kluba predložio je da on vodi područje digitalizacije kako bi implementirao nove tehnologije u projekt obnove stadiona.

Jedna od njegovih prvih odluka bila je poboljšati svakodnevni život velikog dijela radnika kluba. “Neki su zaposlenici otkrili da su računala bila malo spora. Stoga smo prešli na Office 365 i migrirali poštu i sve datoteke u cloud”, objašnjava.

“Morali smo ispitati gotovo sve da bismo poboljšali sve radne procese.” Od tog dana do danas napravili su 40-ak različitih projekata koji su transformirali tim koji ne samo da vodi na tabeli španske lige već i u tehnološkom dijelu. Pogotovo na stadionu, na kojem je Iraola bio zadužen za provođenje niza projekata koji su se donedavno činili naučnom fantastikom: od Wi-Fi zona do mogućnosti ulaska na teren s QR kôd aplikacijom Realzale, s kojom članovi također mogu plaćati naknade i čak pristupiti raznim proizvodima i ponudama.

Planovima inovacije i digitalizacije nastoji se povećati klupski prihod. Primjerice, u posljednje četiri godine promocija i redizajn klupske internetske trgovine doveli su do rasta prodaje za više od 80%. Uz to, nove poslovne mogućnosti istražuju se kroz unovčavanje YouTube kanala, privlačenjem marki koje promoviraju svoje proizvode u aplikaciji Realzale, s promotivnim bonusima za fanove ili čak, u bliskoj budućnosti, stvaranjem OTT-a (mrežne videoplatforme) pretplatnicima za pristup ekskluzivnim sadržajima.

Baskijski tim ne korača sam u svom cilju razvoja modela digitalnog kluba u 21. stoljeću. U novembru 2019. Real Sociedad predvodio je takozvani Sport Innovation Alliance, savez 22 ekipe iz 21 različite zemlje, uključujući talijanski Cagliari, nizozemski Feyenoord i Brazilski Vasco da Gama, kako bi se zajedno suočili s razvojem inovacija za poboljšanje ekonomske sportske strukture.

Jedna od najrevolucionarnijih ideja koju Real Sociedad želi provesti kad se navijači vrate na stadione je takozvana RS Smart Tag. Projekt razvijen u saradnji s španskom LaLigom sastoji se od ugrađivanja pametne naljepnice na dresove tima koje nose navijači fudbalera iz San Sebastiana. Na dan utakmice, kada mobitelom očitate aplikaciju Realzale na majici, automatski će vam se slati bonusi i promocije, kao i popusti za šankom, ili mogućnost sudjelovanja u tombolama za odlazak na gledanje utakmica u Premium području.

“Uvođenje ove inicijative ne samo da nam omogućuje da privučemo druge vrste sponzora u klub i da navijači kupe službeni dres već uzrokuje da svi nose boje Real Sociedada, i da stadion izgleda isto kao kada igramo kod kuće”, zaključuje Iraola.

Prethodni članak

Superliga

PROČITAJTE I...

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Čitajte najnovije objave na novom STAV web portalu klikom na link!