U ovakvim igricama nema kompjuterskih pomagala, jedini oslonac učesnicima jesu njihov mozak, znanja iz matematike, logike, sposobnosti primjećivanja i povezivanja. Pored mogućnosti da zaborave na svakodnevicu i da zarone u novu realnost, igrači dobijaju priliku da se dožive u drugačijim ulogama i potpuno novim okolnostima u kojima se inače ne bi našli
Fotografije: Velija HASANBEGOVIĆ
Za sve ljubitelje dobre igre, druženja i adrenalina u glavnom gradu Bosne i Hercegovine nudi se relativno nova vrsta zabave poznata pod nazivom “real-life room escape”, odnosno igra “bijeg iz sobe”. Ova timska igra nastala je u Japanu, a zatim postala globalni hit. U Sarajevu se prva “Room Escape” igra pojavila prije nekoliko godina.
Ivona i Meho, mladi bračni par, otkrili su putujući svijetom ove neobične i zagonetne sobe i odlučili svoje iskustvo ponuditi Sarajlijama i svima onima koji ga posjećuju. Osmislili su svoju originalnu stratešku igru i pokrenuli projekt pod nazivom “Key Room Escape”.
To je igra “uživo” u kojoj igrači rješavaju seriju zagonetaka i logičkih zadataka prateći ponuđene tragove i koristeći strategiju. “Room Escape” je transformacija popularnih kompjuterskih igara u kojima rješavanjem niza problema dolazite do zadanog cilja. Razlika je u tome što sada sve radite u stvarnom svijetu, s opipljivim predmetima. Igrači su zaključani u tematskoj sobi i imaju na raspolaganju šezdeset minuta da otkriju tajnu priču sobe, a zatim da iz nje izađu.
“To je igra koja budi adrenalin i tjera vas da zaboravite na svijet izvan igre”, ističe Ivona.
“Key Room Escape” trenutno ima dvije tematske sobe: “Bosanska soba” i “Ukleta kuća lutaka”.
U “Bosanskoj sobi” igrači su zaključani u naninoj staroj sobi i imaju šezdeset minuta da pronađu sakrivene dukate prije nego to učini neko drugi. Klasična “Room Escape” igra smještena u orijentalni ambijent, u kojem se prepliću nostalgija i adrenalin, prava je atrakcija za turiste, ali su i domaći igrači oduševljeni sadržajem.
U “Ukletoj kući lutaka”, koja je ujedno i prva horor-soba u Sarajevu, igrači istražuju nestanak djevojčice iz njene spavaće sobe. U naizgled idiličnoj sobi uskoro se počinju otkrivati mračne i jezive tajne od kojih se ledi krv u žilama, te igrači imaju priliku da učestvuju u horor-sceni čiji su oni glavni akteri.
Tokom posjete smo zatekli Imanu, Nejru i Edinu, koje su nakon ispita došle da se zabave i opuste. “Bile smo prvo u ‘Bosanskoj sobi’ i bilo nam je predobro, pa smo se vratile. Oduševljene smo, istraumirale smo se, al’ dobro je”, kaže Imana, ne skrivajući svoje oduševljenje nakon igre.
“Nismo znale šta da očekujemo jer te u ‘Bosanskoj sobi’ ništa ne ometa. U ovoj ti taman nađeš jedan broj, nešto te prepadne ili omete”, kaže Nejra.
Detalje i najstrašnije scene nećemo otkrivati da ne bismo pokvarili iznenađenje budućim igračima, ali ipak vam možemo reći da ćete trebati upotrijebiti sve svoje vještine i inteligenciju kako biste riješili niz zagonetki i na vrijeme završili ovu zanimljivu logičku avanturu.
“Najdraže mi je kad se ekipa dobro zabavi. U Sarajevu postoje još tri sobe. Mi smo se odlučili za horor-sobu nakon što smo igrali sličnu igru u Beogradu. Igrali smo brojne igre, al’ ništa ne ostavi utisak kao horor-soba”, kaže Meho.
Budući da “Ukleta kuća lutaka” ima karakter horor-sobe, Ivona kaže da oni upozoravaju igrače da očekuju jezive prizore i trzavice, te da im igrači obično odgovaraju: “Ne bojimo se”, ili: “Nismo mi plašljivi.”
“Po pravilu, svi zaborave da su to rekli, pa se često nakon igre zajedno smijemo dok nam prepričavaju kako su se prepali. Ovu sobu preporučujemo osobama koje vole adrenalin i uzbuđenje jer je to potpuno novo iskustvo”, priča Ivona.
Amila, studentica historije, koja im povremeno pomaže i radi u “Key Room Escapeu” kaže da uglavnom svi na kraju uspiju riješiti zagonetke i izaći iz sobe.
“Interesantno je gledati reakcije ljudi kada se uplaše. Neko dođe totalno flagmatičan. Smiješno je vidjeti odraslog muškarca kako od straha plače, s medom u rukama i neće da uđe u ormar”, kaže Amila, koja dešavanja u sobi prati preko ekrana.
“Key Room Escape” otvoren je prije tri mjeseca, dok se sama ideja rodila nepunih pola godine prije toga. Osnivači navode da su putujući posjetili nekoliko ovakvih igara u inostranstvu te, još pod utiscima, odlučili da i svojim sugrađanima omoguće iskustvo koje će prepričavati danima. Pažljivo su osmišljene priče, zagonetke i svi sitni detalji koji doprinose ugođaju.
Kažu da se neće zaustavljati na tome, nego planiraju i pripremaju napraviti još jednu igru, koja će se uskoro igrati na otvorenom, u centru Sarajeva, gdje će igrači ići za tragovima i otkrivati priču hodajući gradom. Želja im je da i turistima i Sarajlijama omoguće zanimljivu šetnju gradom popraćenu pričama o historijskim i kulturnim znamenitostima, uz dozu adrenalina zbog vremena koje ističe i zadatka koji trebaju ispuniti.
Prema njihovim riječima, ova igra pogodna je za sve uzraste, kako za organizaciju dječijih rođendana, porodice s djecom, omladinu, tako i za sve one “koji su još mladi u duši”. Bitno je samo ponijeti dobro raspoloženje i zabava je zagarantirana.
“Ekipa ‘Keya’ pobrine se da svim igračima, i onima koji prvi put igraju igru i onima s iskustvom, omogući ugodan ambijent i tretman, te da im, u zavisnosti od iskustva, pomogne da uspješno riješe igru”, kaže Ivona i dodaje da svi oni koji žele saznati nešto više o ovoj igri mogu posjetiti njihovu web-stranicu www.key.ba.
Naši sagovornici ističu da je zainteresiranost građana velika iako je igra još relativno nova u Sarajevu. Kažu da obično dolaze mlađe osobe koje su prije igrale neku od ovakvih igara, bilo uživo ili elektronski, te otprilike znaju o čemu je riječ, ali dolaze i igrači koji su od nekoga saznali za igru, pa su odlučili i sami probati šta je to o čemu im društvo danima priča.
“U svakom slučaju, većina igrača dođe da igra i drugu sobu nakon što odigraju prvu, zbog čega osnivači ne kriju zadovoljstvo, jer, kako kažu, to je pravi dokaz da rade stvari ispravno”, objašnjava Ivona.
“Room Escape” igra pravo je mjesto za druženje i jačanje veze među timovima, tako da nam često ekipe dolaze na organizirani team building. Tokom igre su igrači primorani sarađivati jer se neke zagonetke ne mogu riješiti samostalno, nego je potrebna saradnja članova tima, što u tako napetoj situaciji tjera na jačanje timskog duha.
“Ova igra idealna je i za druženja djece. Oni kroz smijeh i igru proslave svoje rođendane, završetak razreda ili neku drugu priliku, a roditelji znaju da su u sigurnim rukama i još koriste moždane vijuge dok se zabavljaju, tako da je to korisno u svakom slučaju”, ističe Ivona.
U ovakvim igricama nema kompjuterskih pomagala, jedini oslonac učesnicima jesu njihov mozak, znanja iz matematike, logike, sposobnosti primjećivanja i povezivanja. Pored mogućnosti da zaborave na svakodnevicu i da zarone u novu realnost, igrači dobijaju priliku oprobati se u drugačijim ulogama i potpuno novim okolnostima u kojima se inače ne bi našli. Ipak, najveća prednost ove igre jeste što u vrijeme totalne dominacije interneta i virtualne realnosti uspijeva da nas vrati druženju “uživo” s našim prijateljima, kolegama, porodicama, a takve emocije nemaju alternativu.
Amila iz “Kay Room Escapea” kaže da ove igre, pored toga što su zanimljive, zbližavaju ljude, jer moraju raditi timski i sarađivati da bi došli do konačnog cilja.