fbpx

Potpisan Ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Nemila

Ugovor su potpisali Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH kao investitor i u ime izvođača radova Evren Utku Gök, projekt menadžer iz turske kompanije Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. te Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija u svojstvu svjedoka uime JP Autoceste FBiH i Muamer Hajduk u svojstvu svjedoka uime izvođača radova.

Vrijednost Ugovora za izgradnju dionice Poprikuše – Nemila je 208.059.247,42 eura sa PDV-om, odnosno 177.828.416,60 eura bez PDV-a. Izgradnja ove dionice će se financirati sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 70 miliona eura, Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 90 miliona eura te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,1 milion eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

– Danas smo potpisali za nastavak radova na Koridoru Vc prema sjeveru, što nam je i bilo u planu i programu za ovu godinu. Ugovor je dosta komplikovan, radi se o ozbiljnom tunelu, vijaduktu i spoju na M-17. Ugovor smo iskoristili da bi zajedno s ekspertima EBRD-a uspostavili jednu dodatnu proceduru kada je u pitanju evaluacija tendera, a koja se sastoji iz tri koraka u kojoj smo obezbijedili da se maksimalno smanje rizici po investitoru. Ovo nam je jedna vrsta pripreme za tunel Prenj, koji će se tenderisati po ovom principu – kazao je Terzić.

Ukupna dužina 5,5 kilometara

Također je istaknuo da je ovo deveti ugovor što je JP Autoceste FBiH potpisalo nakon usvajanja Prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za FBiH na Koridoru Vc i Zakona o akcizama u BiH.

Dionica Poprikuše – Nemila, ukupne dužine 5,5 km kilometara, gradit će se prema ugovoru “design and build” (projektiraj i izgradi – žuti FIDIC). Dionica počinje petljom Poprikuše, prelazi preko postojeće magistralne ceste M17 i lokalne prometnice vijaduktom dužine 168 m, a poslije trasa ulazi u tunel Golubinja (dužina 3.659 m). Dionica prelazi mostom dužine 218 m preko magistralne ceste i rijeke Bosne, te prelazi preko željezničke pruge vijaduktom dužine 108 m.

Predviđeni rok izgradnje je 42 mjeseca.

– Kompanija Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. u BiH je počela sa aktivnostima 2012. godine izgradnjom dionice autoputa od Vlakova do Tarčina u dužini 20 kilometara i nastavila 2018. godine izgradnjom dionice Donja Gračanica – Tunel Zenica u dužini 4 kilometra. Unatoč pandemiji COVID-19 naša kompanija upravo završava južnu podsekciju navedene dionice – izjavio je Utku Gök.

Izuzetno zahtjevan projekt

Ministar Lasić je podsjetio da pandemija koja je pogodila sve sfere privrede i usporila sve djelatnosti, na sreću, nije negativno utjecala na izgradnju cestovne infrastrukture s akcentom na Koridor Vc.

– Riječ je o izuzetno zahtjevnom projektu za koji vjerujem da će renomirana turska firma Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. to uraditi na izrazito visokom nivou i prije krajnjeg roka. Uvjeren sam da će i sjeverni dio Bosne i Hercegovine sa ovim težim dijelom dionice biti povezan, tako da ćemo u narednom periodu od međuentitetske linije, od Putnikova Brda do Drivuše, u cjelini imati 74 kilometra – naglasio je Lasić.

Skorim puštanjem u promet novih 11 kilometara autoceste na Zeničkoj obilaznici (25. 11. 2020.), privođenjem kraju radova na izgradnji poddionice Buna – Počitelj, uspješnom dinamikom radova na dionicama Počitelj – Zvirovići, Tarčin – Ivan, Tunel Ivan, Vranduk – Ponirak i Ponirak -Vraca, te pokrenutim tenderskim procedurama na dionicama Tunel Kvanj – Buna, Nemila – Vranduk, Putnikovo brdo – Medakovo kao i uspješno zatvorenom finansijskom konstrukcijom za najkompleksnije projekte od Ovčara do Mostara jug, JP Autoceste FBiH su u potpunosti odgovorile na izazove koji su pred njih postavljeni, te su u vremenu sveopće ekonomske stagnacije postale pokretač privrednog razvoja, saopćile su Autoceste FBiH.

PROČITAJTE I...

Uspjeh vojne industrije u narednim godinama garantira i razvoj novih proizvoda, među kojima su samohodna haubica, koja je već u fazi testiranja i čiji bi prototip trebao biti završen do kraja ove godine, te razvoj prve bosanskohercegovačke puške koji bi također trebao biti završen u ovoj godini

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI