Tajna je u dobrom okusu koji postižemo tako što koristimo pažljivo izabrane sirovine, ne upotrebljavamo palmino ulje i naš namaz ne sadrži visok postotak šećera, koliko sadrže proizvodi drugih proizvođača. Naša 'Maza' ima bolju kvalitetu od drugih eurokrema i vjerovatno su to potrošači prepoznali”, objašnjavaju iz kompanije “AC Food” Velika Kladuša
Prijeratni krajiški prehrambeni gigant “Agrokomerc” iz Velike Kladuše, ulaskom kompanije “AC Food” d. d., članice “AS grupacije” sa sjedištem u Jelahu, ponovo osvaja tržište. Nekadašnji “Agrokomercovi” brendovi u novom ruhu i s boljom kvalitetom postaju sve traženiji na policama tržnih centara širom Bosne i Hercegovine, ali i van njenih granica. Za samo godinu od ulaska “AC Food” kompanije u proizvodne pogone “Agrokomerca”, od ukupno dvanaest strateških linija, već je u pogonu njih šest. Plan je da u narednih nekoliko godina sve budu modernizirane i stavljene u funkciju.
KVALITETA SIROVINA
Alen Badnjević, izvršni direktor “AC Fooda” Velika Kladuša, kaže da ova kompanija trenutno upošljava 97 radnika u Velikoj Kladuši, a u funkciji su proizvodne linije krekera, biskvita, supa, prerade voća i povrća, kahve, pektin-želea i pogon kremova i čokolada. Jedan od važnijih artikala koje je “AC Food” nedavno lansirao na tržište Bosne i Hercegovine jeste namaz “Maza”, koji rapidno osvaja bosanskohercegovačko tržište.
“Mi smo ovdje od 1. juna 2017. godine i od tada do danas radili smo na mnogim redizajnima i rebrendiranjima, kao što je novi ‘Vegedor’ s većim udjelom povrća i mnogo manjom količinom soli u odnosu na sve ostale začine koji su prisutni na bh. tržištu. Radili smo i na novim čajnim kolutićima s okusom limuna, kokosa i klasik. Izbacili smo i novi ‘Tops’ s okusom jabuke i cimeta, pored ananasa kojeg smo prije toga lansirali, i to nam je bio prvi proizvod u kategoriji biskvita. Narednih dana ‘AC Food’ će predstaviti nova iznenađenja koja pripremamo za naše domaće potrošače. ‘Tops’ nam je još proizvod broj jedan, ali s ovom tendencijom prodaje ‘Maze’, ona vrlo brzo može dostići taj nivo. Riječ je o proizvodu koji se pravi s 20 i 30 posto lješnjaka i bez palminog ulja. ‘Maza’ je naišla na vrlo dobar prijem kod potrošača i mi smo danas, dva mjeseca od puštanja u promet ovog proizvoda, premašili plan naše proizvodnje, a svakodnevno imamo potražnju za novim isporukama. U posljednjih mjesec dana svake minute prodala se jedna tegla ‘Maze’ u Bosni i Hercegovini”, ističe Badnjević.
Novi proizvod kompanije “AC Food” iz Velike Kladuše, premium kremni namaz od lješnjaka “Maza”, našao se na policama oko 800 prodajnih mjesta u Bosni i Hercegovini, a uskoro će se prodavati i u nekim od poznatih inostranih trgovinskih lanaca. Riječ je o nekada dobro poznatom “Agrokomercovom” proizvodu, ali s unaprijeđenom recepturom. Tim domaćih i internacionalnih eksperata i tehnologa radio je na receptu za “Mazu”, a proizvod koji je sada u prodaji ustvari je četrnaesta verzija namaza, koliko je napravljeno u pokušaju da se dobije najbolji okus. Na kraju su uspjeli, napravivši novi bosanskohercegovački hit. “Maza” je trenutno među tri brenda u nivou kremova u Bosni i Hercegovini.
“Tajna je u dobrom okusu kojeg postižemo tako što koristimo pažljivo izabrane sirovine, ne upotrebljavamo palmino ulje i namaz ne sadrži visok postotak šećera, koliko sadrže proizvodi drugih proizvođača. Naša ‘Maza’ ima bolju kvalitetu od drugih eurokrema i vjerovatno su to potrošači prepoznali. Kapacitet naše proizvodnje za dan iznosi oko tri tone, od toga možemo upakovati više od 8.000 tegli i naš kapacitet je stvarno velik, a mi ga koristimo maksimalno. Nismo očekivali da će biti takva potražnja za ‘Mazom’, drago nam je zbog toga i nastojimo popuniti tržište što brže i više”, objašnjava Erna Ćatić, diplomirani inžinjer tehnologije i rukovodilac proizvodnje u “AC Food” Velika Kladuša.
KONTROLA U SKLADU S EU STANDARDIMA
Kvalitet proizvoda mora biti konstantan, a to vrlo dobro znaju u “AC Food” Velika Kladuša i zbog toga danonoćno rade na održavanju jednake kvalitete svih svojih proizvoda. Kako bi to ostvarili, potrudili su se da formiraju internu Službu za propitivanje kvalitete proizvoda, u okviru koje imaju vlastiti standard i kroz koju su uspjeli dobiti sve potrebne certifikate, te očekuju i posljednji, najbitniji, koji je potreban za izvoz u zemlje Evropske unije.
“Svaka nabavka sirovine i ambalaže prije ulaska u proizvodnju prolazi kroz kontrolu u kojoj se vrši analiza tih sirovina, a zatim daje zeleno svjetlo za njihovu upotrebu ili se odbijaju i vraćaju proizvođaču uz reklamaciju. Trudimo se da radimo s najpoznatijim proizvođačima sirovina kako bismo osigurali što bolji kvalitet naših proizvoda, a cilj nam je, prije svega, da naši proizvodi završe na tržištu Evropske unije. Sve sirovine i ambalaže su u skladu s legislativom Evropske unije, tako da smo već napravili prvi korak za izvoz naših proizvoda na područje Evropske unije. Kroz naš rad dokazali smo se i dobijanjem nekoliko standarda, od kojih već imamo halal i HACCP certifikat, a upravo se pripremamo za IPS, standard koji je ključan za izvoz proizvoda u Evropsku uniju. To je isključivo trgovački certifikat, izvršili smo sve pripreme te očekujemo da dobijemo i taj certifikat”, naglašava Asim Veladžić, rukovodilac Službe nabave u “AC Food” Velika Kladuša.
Iako je oprema stara više od četrdeset godina i planirana je nabavka nove, iz “AC Fooda” ističu kako su to visoko kvalitetni strojevi porijeklom iz Engleske. Tvrde da je riječ o dobro poznatom proizvođaču mašina “Perkinson”, čije mašine u nekadašnjem “Agrokomercu”, zahvaljujući redovnom i kvalitetnom održavanju, rade kao švicarski sat i bez greške. Mašina za proizvodnju “Topsa” u stanju je za 24 sata proizvesti oko 80.000 komada. Ovih dana bosanskohercegovačko tržište bit će iznenađeno novim proizvodom nalik na “Krašov” “Kakao Express”, ili “Nestleov” “Nesquik”, ali s dodatkom određenih vitamina.
“Ovaj naš će biti mnogo prepoznatljiviji jer će u sebi sadržavati deset različitih vitamina, kalcij i željezo. To je novi proizvod na kojem smo radili u zadnje vrijeme i on uskoro treba da se nađe na našem tržištu. Radimo i na nekadašnjem dobro poznatom proizvodu ‘Kremipan’. I njega pokušavamo oživjeti i nakon toga vratiti na police u trgovinama”, kaže Asim Veladžić, dodavši da je “AC Food” kupovinom nekih pogona kupio i pravo na proizvodnju tih brendova bivšeg “Agrokomerca”.
JEDINI U BiH PRERAĐUJU KAKAO
S obzirom na to da je “Agrokomerc” bio velika fabrika hrane, pred rat su nabavljene mašine za preradu zrna kakaa, od čega se obradom dobiva buter i krem, a od toga onda po želji proizvode razni proizvodi. Na prostoru bivše Jugoslavije preradu kakaa radi samo nekoliko firmi. Jedna od njih bila je i “Zvečevo”, ali, prema riječima Asima Veladžića, ona to više ne radi. Ove pogone “AC Food” pokrenuo je kako bi sami obrađivali zrna i od njih proizvodili masu i maslac, koji im je neophodan u proizvodnji, ali i da bi drugim prehrambenim firmama u Bosni i Hercegovini ponudili sirovine potrebne za njihove proizvode.
“Sirovinu kupujemo od evropskih dobavljača, a prednost leži u tome što ovako sami sebi diktiramo kvalitetu u proizvodnji čokolade i ostalih proizvoda od kakaa. Evo, kao što možete vidjeti, upravo spremamo pošiljku te mase i maslaca, koju šaljemo firmi ‘Vispak’ u Visokom. To je velika stvar za nas jer možemo proizvoditi sirovine za domaće fabrike slatkiša, ali i za vlastite potrebe”, objašnjava Asim Veladžić.
Namaz “Maza” jeste dokaz da Bosna i Hercegovina može i ima kapaciteta da se nosi i s najvećim prehrambenim firmama u regiji, ali i ostatku Evrope. Potrebno je samo malo više rada, volje i entuzijazma kako bi se dostigao evropski nivo. To ovih dana nanovo pokazuju i dokazuju u Velikoj Kladuši rebrendiranjem starih proizvoda u koje udahnjuju novi život.