Ove godine prijave će se primati do 20. aprila, a nakon toga, 27. aprila provest će se “ulazno testiranje”, koje će biti referentna mjera shodno kojoj će se moći pratiti napredak učenika. Nastava će početi u prvoj sedmici maja i trajat će pet sedmica
Piše: Amina ŠEĆEROVIĆ KASLI
Jedan od najvećih izazova za većinu učenika devetih razreda jeste eksterna matura, za koju se mnogi posebno pripremaju. Upravo zbog važnosti rezultata dobijenih iz ove provjere znanja, predstavnici Fondacije FACT Sarajevo (Fondacija za akademske i interkulturalne studije) već drugu godinu organiziraju besplatnu pripremnu nastavu za eksternu maturu iz matematike. Inače, predstavnici FACT-a su i prije učestvovali u sličnim izuzetno uspješnim projektima. Za pripremnu nastavu odlučili su se kako bi pomogli učenicima devetih razreda koji se spremaju za ovaj izazov.
Projekt trenutno obuhvata nastavu iz matematike, a predstavnici Fondacije kažu da u budućnosti namjeravaju proširiti svoje djelovanje.
Fondacija FACT osnovana je u Bosni i Hercegovini prije dvije godine, tačnije 2017, s ciljem doprinosa razvoju obrazovanja, kulture, tradicije i nauke. Iza svega stoje mladi i uspješni ljudi koji svoje znanje i iskustvo rado dijele i s onim mlađima. Između ostalog, u budućnosti planiraju osnovati nove akademske, kulturne i društvene platforme, organizirati međunarodne i interkulturalne aktivnosti, implementirati projekt “Banka podataka zemalja Balkana”, raditi akademska istraživanja te pružati podršku u obrazovanju, kulturi, politici i ekonomiji kroz različite projekte, a pripremna nastava upravo je jedan od njih.
Koordinator ovog programa Kemal Čaušević kaže da su u svakodnevnoj komunikaciji s roditeljima čija se djeca pripremaju za polaganje eksterne mature, kako iz matematike, tako i drugih predmeta, primijetili da je zapravo matematika najveća briga i učenicima i roditeljima. “Na jednom od redovnih sastanaka Fondacije postavljeno je ovo pitanje, odnosno rodila se ideja za pokretanje jedinstvenog projekta besplatne pripremne nastave iz matematike pod sloganom ‘Maturiraj matematiku’. Ideju su jednoglasno prihvatili organi Fondacije te se ubrzo krenulo s realizacijom. Zbog ograničenih kapaciteta i resursa, planirano je bilo da projektom bude obuhvaćeno od dvadeset do trideset učenika. Međutim, uslijed ogromnog zanimanja i nesumnjive potrebe učenika za dodatnim pripremama, konačan broj polaznika programa prošle godine bio je stotinu. Broj prijavljenih bio je čak i veći, ali smo dali priliku za onoliko polaznika koliko smo bili u mogućnosti educirati”, kaže Čaušević.
Govoreći da su na samom početku realizacije projekta bili izraženi entuzijazam i optimizam, ističe da ih posebno raduju rezultati koji su u potpunosti premašili njihova očekivanja. Značajan doprinos ovakvom uspjehu projekta dali su, kako kaže, učenici koji su pokazali izuzetnu posvećenost. I pored činjenice da se nastava odvijala u periodu kada učenici devetih razreda imaju mnogo obaveza, naglašava da su izostanci bili vrlo rijetki, a broj učenika koji nisu propustili niti jedan čas programa bio je ohrabrujući. Upravo zbog toga, mišljenja je da su naši najmlađi spremni odgovoriti mnogim izazovima, savladati i predmete koji nisu tako omiljeni, a da im je samo potrebno pronaći put i način kako im sve to učiniti zanimljivijim.
Kao koordinator programa, nastavu izvodi upravo Čaušević, koji još od 2008. godine učestvuje u projektima besplatne instruktivne nastave iz matematike. Ranije je to bila nastava za učenike svih razreda, međutim, kada je uspostavljena eksterna matura, fokus rada usmjerio se na učenike devetih razreda.
“Veliki je broj roditelja koji su nas u čuđenju zvali, konstatirajući da su im djeca oduševljena nastavom, da su zavoljela matematiku, te da su mnogi od njih uspjeli čak i popraviti svoje ocjene iz ovog predmeta, iako fokus nije bio samo na gradivu iz devetog razreda. To je posljedica činjenice da učenici tokom ovog programa zapravo otklone neke dileme i nejasnoće nastale u ranijim razredima i jednostavno povežu gradivo. Nakon toga im postane zabavno rješavati zadatke. Uspjesi učenika i pohvale roditelja najbolja su potvrda našeg kvalitetnog rada”, naglašava Čaušević.
Ove godine prijave će se primati do 20. aprila, a nakon toga, 27. aprila provest će se “ulazno testiranje”, koje će biti referentna mjera shodno kojoj će se moći pratiti napredak učenika. Nastava će početi u prvoj sedmici maja i trajat će pet sedmica.
“Definitivno planiramo nastaviti s ovim programom. Potreba za ovim i sličnim programima ogromna je. Interes je izuzetno veliki. Program je vrlo koristan za sve učenike, i za one s boljim i za one s lošijim ocjenama. Nadamo se da ćemo uspjeti odgovoriti izazovima te održati kontinuitet provođenja ovog projekta. Kada je riječ o proširenju naših aktivnosti na druge predmete, sada je teško reći nešto precizno. Jedna činjenica nam je izuzetno važna, a to je da poriv koji motivira osobu da se uključi u ovakvu vrstu potpuno volonterskog i besplatnog projekta mora biti želja za činjenjem dobra i pozitivnim promjenama u društvu. Vjerujemo da je tako i u drugim volonterskim projektima. Jer samo onda kada je jedini motiv za rad i volonterski angažman činjenje dobra, tada možemo očekivati i dobre rezultate i uspjeh”, kaže Čaušević.
Adisa Chikha majka je učenice Aje, koja je pohađala ovaj program prošle godine. Ističući da je organizacija nastave od momenta obavještenja roditeljima i učenicima, preko starta priprema za maturu, pa do završne ceremonije izuzetna, kaže da je njena kćerka izuzetno dobro odgovorila na testu, mnogo bolje od njenih očekivanja. “Nastavnici su bili profesionalni, obavještavali su nas o toku nastave i napretku djeteta. Posebno želim izdvojiti gospodina Kemala, njegovu profesionalnost, a posebno ljudskost kojom je pristupio ovom zadatku. Uvijek je odgovarao na pitanja roditelja i davao savjete. Posebno mi se svidjelo kako je ocijenio moje dijete i činjenicu da je uspio izvući njezin maksimum, iako joj matematika i nije baš jača strana”, pojašnjava Chikha.
I sama Aja, koja je danas učenica Pete gimnazije, naglašava da su na nastavi ponovili sve oblasti iz matematike koje se polažu na testu, te da su nastavnici objašnjavali sve što učenicima nije bilo jasno. “Meni su časovi pomogli da ostvarim vrlo dobre rezultate na testu, i to 8,5 bodova, od mogućih deset. Preporučila bih svim učenicima koji se pripremaju za eksternu maturu da pohađaju ovu nastavu”, kaže Aja.
Jelena Bjelović majka je Marine, koja danas pohađa Gimnaziju Obala, a koja je također prošle godine učestvovala na nastavi Fondacije FACT. Bjelović kaže da je eksterna matura velika briga za sve roditelje učenika devetog razreda, posebno matura iz matematike, koja je mnogim učenicima težak predmet, te zahtijeva ozbiljne pripreme. “Na pripremnim časovima, koje je moja kćerka prošle godine pohađala, gradivo je obrađivano po cjelinama, a časovi održavani dva puta sedmično, tako da su učenici imali dovoljno vremena da ponove i usvoje ono što im je do tada bilo nejasno. Svaki put su imali i zadaću. Bio je to sistematičan pristup, a, koliko sam upoznata, svi učenici iz grupe ostvarili su vrlo dobre rezultate, neki i odlične. Zahvalna sam organizatorima i gospodinu Kemalu, koji je vodio nastavu”, kaže Bjelović. Njena kćerka Marina objašnjava da su imali priliku postavljati pitanja u vezi sa svim onim što ne razumiju, što nisu savladali u školi, te također preporučuje svim učenicima koje očekuje eksterna matura ove godine da se prijave na nastavu Fondacije.
Afan Kadrić danas je učenik Gimnazije Obala, a prošle godine bio je jedan od stotinu učenika koji su pohađali pripremnu nastavu Fondacije FACT. “Ta nastava mi je znatno pomogla da proširim i uvježbam svoje znanje iz matematike. To znanje mi pomaže i sada, u gimnaziji, a pomoglo mi je i na eksternoj maturi. Pored ostvarenog znanja, upoznao sam i mnogo drugova s kojima sam i danas u kontaktu”, kaže Kadrić.