fbpx

: Francuska umjetnica i režiserka Florence Lazar snimila je dokumentarni film Kamen nakon što je čula da je u Trebinju napravljena replika manastira Gračanica i “Andrićgrada” u Višegradu. To je prepoznala kao falsificiranje historije i produžetak etničkog čišćenja. Film je dobitnik nagrade “Louis Mercorelles” 36. izdanja “Cinéma du Réel” u Parizu, dok iz Sarajevo Film Festivala tvrde da on “ne postoji u bazi podataka, odnosno da nije bio prijavljen za ovu filmsku smotru”

Nasuprot Glavnog programa, žiri 75. Mostre, kojim će predsjedavati meksički majstor mračne bajke Guillermo del Toro, većinski je sačinjen od žena. Tu su tajvanska glumica i režiserka Sylvie Chang, danska glumica Trine Dyrholm, francuska glumica i režiserka Nicole Garcia, poljska autorica Małgorzata Szumowska te Engleskinja Naomi Watts. Otvorenje Mostre zakazano je za 29. august, a trajat će do 8. septembra, kada će biti dodijeljeni zlatni i srebrni lavovi.

“Naša svakodnevica nalaže potrebu da se ljudi okreću prirodi i kućnim ljubimcima, a akvaristika, kao spoj i jednog i drugog, djeluje poput terapije protiv stresa i pozitivno utječe na zdravlje ljudi. Početnici u akvaristici prvenstveno se odlučuju za zlatne ribice u manjim i jednostavnim akvarijima, ali se ubrzo vraćaju i kupuju veće akvarije s kompletnom pratećom opremom i raznoraznim i mnogobrojnim tropskim ribicama”

Dobitnik nagrade “Počasno Srce Sarajeva” na ovogodišnjem 24. Sarajevo Film Festivalu turski je režiser i jedan od najvažnijih filmskih autora današnjice Nuri Bilge Ceylan. Osim ove nagrade, koja je Ceylanu dodijeljena u znak priznanja za izuzetan doprinos filmskoj umjetnosti, ali i zbog velike podrške koju je tokom svih ovih godina pružao Sarajevo Film Festivalu i Bosni i Hercegovini, ovaj režiser bio je i počasni gost programa “Posvećeno”

Za razliku od vremena kada je šund predstavljao “samo” novonastali muzički žanr na Balkanu, prozvan kao “turbo-folk”, njegovi su se današnji potomci iz zabavnog medijskog sadržaja, emisija i tabloida infiltrirali u cjelokupni kulturološki, religijski, društveni, historijski, te čak i politički život ovdašnjih prostora i kreirali sasvim novu društvenu svijest

Uvertira je antiratni roman, roman o očinskoj ljubavi koja je opora i trpka, različita od majčinske, ali ja u romanu i dramama žalim svaku nevinu žrtvu, u Srebrenici ili bilo gdje, prije svega zato što joj nije data šansa da se razvije... u umjetnosti, nauci... ili bilo čemu

Kada je u pitanju domaća kinematografija, ostvarenje koje na magičan i istovremeno realističan način oživljava “tinejdžersko ljeto” u Sarajevu jeste svakako Sjećaš li se Dolly Bell (1981).

Riječ “shoah” (HaShoah) na hebrejskom označava katastrofu, užas prouzrokovan ubistvom velikog broja ljudi, koju istoimeni Lanzmannov film predstavlja kao prikladnu zamjenu za općeprihvaćeni naziv “holokaust”, prema kojem je šest miliona ubijenih Jevreja tokom Drugog svjetskog rata žrtvovano Bogu. Film traje devet sati i dvadeset šest minuta, a otvara ga citat iz Jeruzalemske Biblije: “I dat ću im besmrtno ime”, kojim se nagovještava osnovni smisao njegovog postojanja, a to je da jevrejske žrtve učini besmrtnim.

Teatar je za mene mjesto koje nam pomaže da razumijemo svijet i ljudsku prirodu, da ne osuđujemo prije nego što razumijemo, da ne mrzimo prije nego što pokušamo zavoljeti, da shvatimo da je svaki čovjek priča za sebe i da je svaki ljudski život vrijedan pričanja priče o njemu. Teatar je zato vrlo specifično mjesto gdje imamo mogućnost da pogledamo ljudima u oči i čujemo ljudski dah, da znamo da smo tu s drugima i zbog drugih

U posljednje su vrijeme sve popularniji dokumentarni filmovi o najvećim živim ili mrtvim sportskim ličnostima, a osim ostvarenja o Diegu Armandi Maradoni – Kusturicin Maradona (2008), u kojem režiser Emir Kusturica spaja animiranu, igranu i dokumentarnu formu te donosi svoju subjektivnu “verziju” lika i djela “malog zelenog”