fbpx

Hidžab kao modni detalj

Danas, kada svi težimo pratiti modu, neko više a neko manje, pitanje je da li je dovođenje hidžaba u vezu s haljinama koje otkrivaju ženino tijelo pozitivno za islam, ili mu je suprotno? S obzirom na to da je hidžab islamska naredba, a ne modni detalj, čemu doprinosi korištenje hidžaba na modnoj reviji s providnim haljinama

Piše: Amina ŠEĆEROVIĆ KASLI

 

Nedavno je u New Yorku održana sedmica mode, jedan od najprestižnijih i medijski najpopraćenijih događaja u svijetu mode, kada dođu najznačajniji svjetski modni dizajneri čije kreacije nose najpoznatije manekenke i manekeni. Može se reći da se tada “odlučuje” o tome šta će se nositi sljedeće godine, šta je to moderno, koje boje, kakve suknje, haljine, pantalone, sakoi itd. Znale su se prošlih godina nakon sličnih revija “odjednom” pojaviti traperice koje su “preko noći” postale modni hit. Skoro svaka druga osoba imala je bar po jedne u svom ormaru. Zatim ih je nestalo, a pojavio se neki novi modni trend. I tako svake godine nanovo.

Ove godine na sedmici mode u New Yorku organiziran je jedan defile drugačiji od ostalih. Marc Jacobs bio je ovog puta inspiriran hidžabom, te je za proljeće 2018. godine predstavio kreacije s hidžabom kao modnim detaljem, odnosno, kako ga neki nazivaju, “turbanom”. U valu udara na hidžab, na pravo muslimanske žene da ga nosi, u vrijeme zlonamjerne upotrebe hidžaba kao simbola terorizma, ove modne kreacije mogle bi biti pozitivno protumačene kao promocija hidžaba, podrška njegovom nošenju i slično. I to kakva promocija, na prestižnoj modnoj sedmici od popularnog modnog kreatora. Međutim, modne kreacije koje otkrivaju ramena i prsa, kreacije s providnim majicama i haljinama načinjenim tako da se vide grudi, mogu biti moderne nekima, ali su sve samo nisu prikladne uz hidžab.

U islamu je pojašnjeno na koji bi se način žena muslimanka trebala odijevati, a hidžab je jedna od naredbi koja se spominje i u Kur’anu Časnom. Fetv-i emin prof. dr. Enes Ljevaković objašnjava na web-stranici Islamske zajednice da je obaveza punoljetnih muslimanki da pred stranim muškarcima, koji joj nisu mahrem, odnosno s kojima postoji trajna zapreka sklapanja braka, pokriju cijelo svoje tijelo osim lica, šaka i stopala ispod članaka, da budu odjevene kao na namazu. Sve drugo mora biti pokriveno. Iako je to općepoznato, potrebno je još jednom naglasiti da pokrivanje žene u islamu nije pitanje tradicije i kulture, već naredba Allaha, dž.š., odnosno šerijatski propis. Pitanje je isključivo ličnog izbora svake žene muslimanke da li će se pokriti i tako izvršiti ovu naredbu.

“Ta modna revija nema veze s hidžabom, tj. s odjevnim predmetima koje nose muslimanke na osnovu svog vjerskog uvjerenja. Suvišno je da o ovoj modnoj reviji donosimo bilo kakav sud. Fotografije same po sebi sve govore. Nije nam poznato šta je inspiriralo i motiviralo aktere revije da na svoje glave stavljaju odjevne predmete koji podsjećaju na ženske turbane, pa se o tome ne možemo očitovati”, rekao je Ljevaković u izjavi za Stav.

U kur’anskoj suri En-Nur nalazi se ajet koji kaže: “A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu samo muževima svojim, ili očevima svojim, ili očevima muževa svojih, ili sinovima svojim, ili sinovima muževa svojih, ili braći svojoj, ili sinovima braće svoje, ili sinovima sestara svojih, ili prijateljima svojim, ili robinjama svojim, ili muškarcima kojima nisu potrebne žene, ili djeci koja još ne znaju koja su stidna mjesta žena; i neka ne udaraju nogama svojim da bi se čuo zveket nakita njihova koji pokrivaju. I svi se Allahu pokajte, o vjernici, da biste postigli ono što želite.”

Danas, kada svi težimo pratiti modu, neko više a neko manje, pitanje je da li je dovođenje hidžaba u vezu s haljinama koje otkrivaju ženino tijelo pozitivno za islam, ili mu je suprotno? S obzirom na to da je hidžab islamska naredba, a ne modni detalj, čemu doprinosi korištenje hidžaba na modnoj reviji s providnim haljinama? Do prije nekoliko godina neupitno je bilo kako se uzima abdest i o tome se nije raspravljalo, a danas se raspravlja može li se abdestiti preko takozvanog halal vodopropusnog laka.

Navodimo samo neka od pitanja postavljenih fetv-i eminu sarajevskom muftiji prof. dr. Enesu Ljevakoviću na web-stranici Islamske zajednice BiH: “Da li mogu učiti Kur’an u stanju hajza gledajući u ekran računara ili Ipada?”; “Da li je dozvoljeno klanjati u reklamnim majicama koje na sebi nose naziv nekog alkoholnog pića?”; “Da li Allah ubraja u grijeh kada se u trenutku opsuje Bog, ne razmišljajući da je to grijeh?”; “Da li je klađenje na sport preko interneta, da bi se od toga kupile samo bezvezne stvari, također na internetu, grijeh?”; “Da li je grijeh ‘hvatati’ bežični internet od komšije bez njegovog saznanja?”; “Da li je grijeh nositi nakit s krstom?”; “Koliki je grijeh svjesno klanjati džuma-namaz bez abdesta?”; “Da li je učenje mevluda novotarija?”; “Da li klađenje kvari post?”; “Da li je dozvoljeno razgovarati s djevojkom putem chata?”

Kroz ova pitanja moguće je uvidjeti koliko nedoumica uzrokuje današnji način mode, tehnologije i slično, a znamo da je i današnju modu, tehnologiju i ostalo neko na nekim “revijama” predstavio kao veliko “dostignuće”. Plasiraju nam se stvari koje nerijetko olakšavaju život, dok ostale prihvatamo ponekad i nesvjesno jer je to “moda”.

Da li ćemo za nekoliko godina na stranici Islamske zajednice čitati pitanje: “Može li se nositi hidžab ako nam haljina nema rukava i ruke su gole?”, ili: “Je li ispravan hidžab ako nam se vidi dio od vrata do grudi?”

 

PROČITAJTE I...

Da Zetra ne bude Manjača. Da Holiday Inn ne postane Vilina vlas. Da oca i majku ne tražim po Tomašicama. Da se Sarajevo ne zove Srebrenica. Da ne vučem za rukav Amora Mašovića.

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI