fbpx

“Čujem da se žališ na tegobe, glad i žeđ. Veliš da ti nije ni do priče ni do razmišljanja. Da ti je predeverati još ovih skoro pola sahata do kandilja. Čuo sam, naravno, i ove što te pozivaju da preostalo vrijeme prodangubite pored potoka. Jeste li, Ahmete, i ti i ovi što te na dangubu zovu ikada razmišljali kako je riječ opasno oružje i kako jednim pokretom jezika može biti spaljeno na stotine polja po kojim su posađena dobra djela”

Zbog pandemije COVID-19, ovogodišnji ramazan neće biti poput ramazana prethodnih godina. Neće biti zajedničkih teravija i nafila, neće biti mukabela, velikih iftara i druženja do zore. Oni koji ramazan doživljavaju kao tek jednu od formi kulture ove godine i neće imati ramazana. Oni drugi dobit će priliku da cio ramazan provedu u itikafu – odvojenosti od svijeta i vlastitom preispitivanju

Za sofrom bi se prvo otac mašao ibrika i dugo pio hladnu vodu, a onda bi došao red i na nas ostale. Bilo je to predjelo, a potom je na red dolazila obavezna čorba. Kao i s vodom, otac je imao prednost. S drvenim kašikama u rukama iščekivali smo nestrpljivo da krene prema ćasi. Nakon čorbe, slijedilo je što se nađe u sahanima, ćasama i tepsiji

Teško je za povjerovati da Latić kao argumente za svoju ideju “odgode” ramazana navodi pristalice CHP stranke koja ima bezbroj ovakvih propusta kada je u pitanju vjera. Opet, treba uzeti u obzir i Latićevo “prijateljstvo” s Adnanom Oktarom, poznatijim kao Harun Yahya, koji se trenutno u Turskoj nalazi u zatvoru pod optužbom da je na čelu kriminalne grupe koja se tereti, između ostalog, i za seksualno zlostavljanje, protivpravno zadržavanje djece, utaju poreza i iznuđivanje.

Generalitat, lokalna katalonska vlast, u stvarnosti, nije zabranio (jer to ne može učiniti), već je obeshrabrio aktivnosti u bogoslužnim centrima. I zatražio je od općina da ne daju prostore zajednicama. No, vladina uredba o stanju uzbune omogućava posjetu mjestima štovanja, sve dok se poduzimaju mjere za "izbjegavanje gomile ljudi." U svakom slučaju, mora se zajamčiti da se poštuje udaljenost od barem jednog metra rastojanja između vjernika.

Umjesto da tugujemo za javnim manifestacijama ramazanske kulture, koja nažalost često prelazi u svoju suprotnost, imamo priliku da zahvaljujući izolaciji u kojoj se nalazimo u ovom ramazanu osjetimo njegove istinske vrijednosti. Ovo se posebno odnosi na našu vezu s Gospodarom i članovima uže porodice