Iako zabrana vožnje po principu par-nepar u prošlosti nije dala naročito dobre rezultate, ipak je i ove godine predložena kao jedna od ideja za smanjenje zagađenja zraka u Sarajevu. Nakon što su ovaj prijedlog prenijeli i mediji, građani su se u velikom broju na društvenim mrežama oglasili komentarima iskazujući u vezi s tom idejom uglavnom svoje nezadovoljstvo
Piše: Amina ŠEĆEROVIĆ KASLI
Posljednjih je dana jedna od glavnih tema u javnosti preveliko zagađenje zraka u Sarajevu, što je bio i razlog za sastanak Kolegija Skupštine Kantona Sarajevo održanog početkom sedmice. Predsjedavajući Skupštine Kantona Sarajevo Elmedin Konaković tom je prilikom potvrdio da je stanje izuzetno loše, te da “nije u redu da se sadašnjim propisima drastično tretira glavni grad Bosne i Hercegovine u odnosu na gradove Evrope”.
“Čuli smo da ugalj nije jedan od glavnih problema u Kantonu Sarajevo, jer sumpornog dioksida nema u zraku pa nema tog sagorijevanja. Ja bih opet uradio mjere poput par-nepar. Te stare motore Euro 1, 2 da isključujemo iz saobraćaja i da stavimo zdravlja građana ispred svega”, rekao je Konaković, dodajući da nova mjerenja uzroka zagađenja govore da u zagađenju s približno 50 posto učestvuje saobraćaj, a ne s 15 posto, kako se to do sada smatralo.
O kojim mjerenjima govori Konaković, nije naveo, ali prema izvještaju koji je uradilo Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i okoliša 2013. godine, glavni emiteri lebdećih čestica jesu javni sektor i industrija (51 posto) te stambeni sektor (40 posto). Saobraćaj u zagađenju učestvuje samo s 9 posto.
Doktor bioloških nauka i stručnjak iz oblasti zdravstvene ekologije, zdrave ishrane i zaštite životne sredine Nedžad Prazina prije dvije godine u tekstu koji je pisao za Stav istakao je da je riječ o kompleksnom problemu za čije je rješavanje potrebno poduzeti više mjera uz dugoročno planiranje, kao da i mjera par-nepar ne daje nikakav rezultat, već ljudima otežava život.
“Sama činjenica da se zbog grijanja na ugalj emitira 40% lebdećih čestica govori da se prelaskom na grijanje plinom zagađenje može drastično smanjiti. Jasno je da će se ljudi grijati na ugalj dok god im je to jeftinije, te su stoga potrebne stimulativne mjere – u vidu subvencija, ili na neki drugi način – da bi nam zrak bio čišći. Postoje i mnoge druge mjere kojima se mogu postići izuzetno dobri rezultati. Spomenuo bih ‘utopljavanje’ zgrada i kuća, odnosno uvođenje toplotne izolacije, što bi zakonski trebalo učiniti obaveznim jer bi se kroz smanjenju potrošnju energenata za zagrijavanje prostorija smanjilo i zagađenja zraka. Odavno se govori i o projektu grijanja Sarajeva na toplu vodu iz TE Kakanj, što bi bilo idealno rješenje, iako je, nažalost, ta ideja još daleko od realizacije”, dio je Prazininog teksta.
Premda zabrana vožnje po principu par-nepar u prošlosti nije dala naročito dobre rezultate, ipak je i ove godine predložena kao jedna od ideja za smanjenje zagađenje zraka u Sarajevu. Nakon što su ovaj prijedlog prenijeli i mediji, građani su se u velikom broju na društvenim mrežama oglasili komentarima iskazujući u vezi s tom idejom uglavnom svoje nezadovoljstvo.