fbpx

Ljudi širom svijeta, bez fizičke prisile, podliježu američkom propagandnom “šarmu” i kulturološkim manipulacijama, te se masovno odriču vlastitog načina življenja, običaja, identiteta i navika radi kopiranja tzv. američkih vrijednosti. Zato je zanimljivo zabilježiti i objaviti kakve to “vrijednosti” promoviraju i zagovaraju američki turisti po svijetu

“Mi definitivno možemo mnogo toga ponuditi vezano za kulturno-historijsko naslijeđe, za prirodne ljepote, za sve ono materijalno i nematerijalno naslijeđe. Postoji niz neispričanih priča i oblasti u kojima možemo i moramo biti inovativniji, u smislu pakiranja turističkih proizvoda, inoviranja nastupa na tržištu... Moramo shvatiti da je turizam digitalna industrija, trebamo raditi više i sistematičnije u tom smislu jer nije dovoljno imati samo web-stranicu, Facebook i biti prisutan na Bookingu, potrebno je raditi mnogo više od toga. Treba nam sistemska promocija, dobro oblikovana i vezana za dobro upakirane inovativne turističke proizvode. Imamo mnogo potencijala, ali spor je proces pretvaranja potencijala u ekonomski vrijedan resurs”

Prošle ju je godine posjetilo 146.670 turista. Djambulat Umarov, čečenski ministar unutarnje politike i informiranja, kaže da regija ima “puno potencijala”. U restoranu novog hotela u zimskom odmaralištu Veduchi Umarov, između ostalog, govori o razvoju skijaškog centra koji je Kadirov otvorio prošle godine. Mjesto u koje će biti uloženo, ako sve bude išlo po planu, 110 miliona eura državnih sredstava imat će 17 staza i hotele kapaciteta oko 5.000 gostiju.

Više hiljada turista zadnjih je desetak godina posjetilo Bosnu i Hercegovinu preko bosanskohercegovačkoj javnosti slabo poznatog tour operatera “Rick Steves”. Ovaj Amerikanac, čiji je cijeli život u znaku putovanja, i dalje popularizira Bosnu i Hercegovinu s ostalim evropskim destinacijama. Interesiranje za aktivnosti njegove agencije raste svake godine

Prema relevantnim statističkim podacima, od ukupnog broja turista u Bosni i Hercegovini u 2017. godini, 36,9 posto njih posjetilo je Sarajevo, odnosno, Bosnu i Hercegovinu posjetilo je ukupno 1,3 miliona turista, a Sarajevo njih 482.441. U broju ostvarenih noćenja Kanton Sarajevo učestvuje s 33 posto, dakle, od 2,6 miliona noćenja turista u Bosni i Hercegovini, u Kantonu Sarajevo ostvareno ih je 885.979

Imajući na umu trend iz prošle godine, kada je u odnosu na 2016. godinu broj turista povećan za 13,7%, sve su prilike da će ove godine Bosna i Hercegovina dosegnuti ukupni prijeratni broj turista, s nešto drukčijom strukturom doduše

Bez obzira na to što se broj turista iz pojedinih arapskih zemalja smanjio na početku 2018. godine, ukupan broj turista koji posjećuju našu zemlju nastavio je s visokim rastom. Prema podacima Agencije za statistiku BiH, turisti su za prva tri mjeseca 2018. godine ostvarili 215.767 posjeta, što je više za 15,5%, i 478.311 noćenja, što je više za 18,8% u odnosu na isti period 2017. godine

“Oštri oporavak” još nije dostigao brojeve iz 2014. godine, koja je bila zlatna, s oko 40 miliona turista, ali 12,3 miliona tokom prvih šest mjeseci ove godine opravdava sintagmu. Odnos turista po zemlji porijekla odslikava onaj od prije kriza. Najviše je turskih turista (1,7 miliona) i onih iz Njemačke (1,2 miliona)

Naše smo sugovornike pitali kako su turisti “otkrili” Bosnu i Hercegovinu i kome na tome možemo zahvaliti. Neki stručnjaci za turizam pokazuju zavidan nivo religioznosti i odgovaraju da je goste sami Bog poslao i da mu se molimo da ovo potraje. Drugi tvrde da se to desilo zahvaljujući pojedinačnim inicijativama i reklami “od čovjeka do čovjeka”

Oko 20% noćenja ostvaruju turisti iz arapskih zemalja, drugi su Poljaci (8,5%), treći Turci (8%), četvrti Hrvati (5,4%), peti Srbijanci (4,9%), šesti Slovenci (4,7%), sedmi Italijani (4,6%), osmi Nijemci (3%), deveti su turisti iz Švedske (2,7%), a deseti iz Južne Koreje (2,7%).