fbpx

“Mnogo je osoba koje nisu obradovane darom pismenosti, ali i naših sunarodnjaka kojima je uskraćen dar vida pa im je ova vrsta komunikacije s Božijom knjigom, možda, i jedina prilika da zaranjaju u njene dubine i vlastite duše oplemenjuju svakovrsnim biserima koje u svojim dubinama čuva. Kazivanje značenja časnog Kur’ana, osim što raznim grupacijama naše zajednice olakšava pristup prijevodu časnog Kur’ana na bosanski jezik, istovremeno omogućava druženje s Knjigom i onima koji, uslijed užurbanosti modernog života, imaju sve manje vremena za čitanje”

“Mi nismo pristali ni na istočnu ni na zapadnu duhovnost. O tome najbolje svjedoče stećci kao unikatni nadgrobni spomenici u svjetskim razmjerama. U isto vrijeme mi smo sačuvali kontinuitet kulturnih formi, o čemu, pak, svjedoče nišani proizišli iz stećaka. Na osnovu svega što sam čitao, smatram da danas ne bismo uopće govorili o prihvatanju islama u Bosni da nije bilo Crkve bosanske. Stoga našim precima moramo odati dužnu zahvalnost i poštovanje, kako zbog političke, tako i zbog duhovne dimenzije našeg identiteta”, poručuje Muhamed Hajdarević. Kao mogući oblik iskazivanja te zahvalnosti Hajdarević vidi afirmaciju bosančice. Kaže da je transliteraciju prijevoda Kur’ana na bosančicu radio iz ličnog zadovoljstva, bez ikakvih komercijalnih primisli

Osvijetljeni monumentalni Kur'ani bili su specijalitet srednjeg i kasnijeg mamlučkog razdoblja i često su ih naručivali sultani kao zadužbine za te institucije, gdje mnogi još uvijek žive. To objašnjava zašto ima vrlo malo Kur'ana ove veličine u privatnim rukama.

Izvjesni Rasmus Paludan, vođa ultradesne šovinističke stranke Čvrsti put, pali Mushaf ispred policijskog kordona koji razdvaja demonstrante i klanjače džume ispred danskog Parlamenta. Zašto su muslimani u Danskoj odlučili bijesom i džumom na nemjestu ekshibicijom izraziti otpor protumuslimanskom nasilju i terorizmu

Kad se moj prijevod pročita od prve do posljednje stranice, i ako se ozbiljno čita, promišlja i prate fusnote, uvjeren sam da on itekako ostavlja drugačiji dojam i o Bogu, dž. š., i o svijetu, i o ovim bitnim međuljudskim relacijama, uključujući međuetničke, međukonfesionalne, međunacionalne. Mislim da se tu stječe bitno drugačiji dojam”