fbpx

U Solunu, džamija Hamza beg, najstarija u gradu, bila je zatvorena zbog restauratorskih radova čiji je cilj pretvaranje zgrade u muzej. Džamija, koja je sagrađena 1467. godine, ranije se koristila kao kino. Džamija Alaca Imaret u istom gradu, koja je sagrađena 1484. godine, takođe je pretvorena u muzej.

Broj stanovnika Jordana od 9,7 miliona stanovnika dramatično je porastao zbog sukoba koji se dešavaju na granicama te države. U zemlji se nalazi više od 660.000 sirijskih izbjeglica, zatim 67.000 Iračana i 14.000 Jemenaca. “Problemi s opskrbom energijom su se uvećali. Masivna instalacija solarnih panela može pomoći u smanjenju problema stanovništva”, kaže Ismail.

U svom repertoaru prijestolnica Castille ima brojne džamije koje su dio muslimanske ostavštine ovog grada, a koje je u srednjem vijeku kršćanstvo izmijenilo.

Ujgurski muslimani koji žive u zapadnoj kineskoj provinciji Xinjiang posebno se suočavaju s ekstremnim oblicima vladinog pritiska, uključujući strogi nadzor i masovno zatvaranje.

Od najstarije bužimske džamije ostale su očuvane samo kamene zidine. Ova kamena džamija bila je u dobrom stanju do 30-ih godina 19. stoljeća, kada je, uslijed učestalih nemira, za vrijeme gušenja jedne od buna od osmanske vlasti, spaljena bužimska tvrđava, a s njom izgorjela i džamijska drvena konstrukcija

Preostale stare kladuške džamije, bez obzira da li se u njima danas odvija ili ne odvija vjerski život, sjaje sjajem svoje lokalne, zavičajno-islamske arhitekture. Lijepe za oko, lijepe za dušu, one ostaju da u vremenima koja dolaze budu trajni izvor sevapa za sve njihove vakife, ali i vjerni svjedok postojanja bošnjačko-muslimanske kulture i graditeljske tradicije na krajnjem sjeverozapadnom dijelu bosanske zemlje

U Sarajevu (općine Stari Grad, Centar, Novo Sarajevo i Novi Grad) trenutno je 125 džamija, od čega ih je u Starom Gradu 67, u općini Centar 20, u Novom Sarajevu 12 i u Novom Gradu 26. Do 1996. godine u Starom Gradu bile su 62 džamije, u općini Centar bilo ih je 13, u Novom Gradu tri, a u Novom Sarajevu samo dvije

Usmena predaja kazuje kako je ovaj kraj bio pomilovan i zaštićen od većeg stradanja u svakom ratu, pa i u potonjem. Razlog tome narodni genij nalazi u trima obližnjim turbetima: turbe Hasan efendije u Čanićima, šejha Dede u Čekanićima i šejha Sinana u Gornjem Srebreniku – iznad Starog grada. Ova tri turbeta čine trokut u čijoj se unutrašnjosti nalazi današnji Srebrenik. Međutim, i tri spomenute džamije obrazuju trokut u kojem je ova pitoma čaršija pronašla svoj mir

Ljuta Krajina puna zelenih džamija. Koji je razlog tome? Riječ je o mjesnim narodnim običajima. No, otkuda taj običaj? Zašto baš ta boja u mjestima koja se i inače izdvajaju po junaštvu? Promatra li se geografski raspored, uočljivo je kako su takve džamije raspoređene uz granicu Bosne prema Hrvatskoj. U Ljutoj Krajini, uzduž nekadašnje granice Osmanskog i Habsburškog carstva