fbpx

Bedasta ideja da je vraćanje statusa džamije Aja Sofiji upereno protiv hrišćanstva (ni manje ni više), koja se plasira u “građanskim”, “liberalnim” i “ljevičarskim” medijima u Srbiji, po bedastoći je prevaziđena jedino još bedastijom idejom o “zelenoj transverzali” koja se valja u medijima drugog, nacionalističkog i/ili nacionalsocijalističkog dijela političkog spektra

Ivanković se za ovakve tvrdnje poziva na izvjesne “stare franjevačke ljetopisce”, koji, ako su takvo što i napisali, ne mogu, kao pripadnici prozelitskog katoličkog reda, koji je došao da lomačom pokrštava bošnjačke heretike, biti objektivan i neutralan historijski izvor u ovom pitanju.

Vraćanje Aja Sofije u okvir onoga što je bila želja čovjeka zaslužnog što su Turci u Istanbulu predstavlja značajan korak dekolonizacije, jer čin kršenja te želje bio je (samo) jedan od koraka ka (mentalnoj) kolonizaciji, čupanju historijskih, identitetskih i religijskih korijena kojem je tursko društvo bilo izloženo decenijama. Zato, nije pitanje zašto se Aja Sofija konvertira u džamiju nego je pravo pitanje zašto je uopće pretvarana u muzej

Iz Uprave za vjerske poslove Turske (Diyanet) poručili su kako bi se slike u namaskim vremenima trebale odgovarajućim metodama prekriti ili zatamniti. Naglašeno je, također, kako sa vjerske strane ne postoje bilo kakve prepreke da džamija Aja Sofija, izvan namaskih vremena, odnosno obavljanja molitve, bude otvorena za posjete