fbpx

Policija s Kanarskih otoka procjenjuje da 70 posto ljudi koji su stigli u arhipelag dolazi iz Maroka. Od toga, njih 70 posto jesu Marokanci, a više od polovice krenulo je iz Dakhle. Prelaze okean u malim ribarskim čamcima u kojima je dvadesetak ljudi iz nekoliko gradova na obali.

I nije samo problem u ponašanju Srbije, koja s vlastitog teritorija migrante usmjerava ka Bosni i Hercegovini; Hrvatske, koja provodi ilegalni “pushback” migranata u Bosnu i Hercegovinu, čak i onda kada nisu ušli u Hrvatsku iz naše države; ili u vlastima manjeg bh. entiteta, koje organizirano i pod policijskom pratnjom provode migratne do međuentitetske linije s Federacijom BiH, tj. s Unsko-sanskim kantonom.

Ali tvrdi da granice prelazi na legalan način, što policija svakodnevno provjerava prilikom susreta s ovim nesretnim djedom. “Imam sve potrebne dokumente i na legalan sam način ušao u Bosnu i Hercegovinu. Došao sam u našoj tradicionalnoj narodnoj nošnji, što ovdje privlači pažnju i policija mi stalno provjerava dokumente. Kada vide da je sve uredu, zamolim ih za pomoć, ali, nažalost, pomoć izostaje.”

U grupama na Facebooku koje problematiziraju migrantsku krizu, pogotovo onima iz Krajine, već se počelo s aktivizmom, tačnije okupljanjima članova, blokadama puteva i odvraćanjem migranata. Na njima se pojavljuju sumnjivi profili koji maliciozno pokušavaju da narativ usmjere ka nekom međubošnjačkom sukobu na regionalnom i zavičajnom nivou. Harangira se protiv Sarajeva, ponekad Tuzle ili Zenice, sav fokus pokušava se usmjeriti ka “političkom Sarajevu” dok se ignorira subverzija srpske i hrvatske politike, amnestira se i srbijansko ubacivanje migranata i hrvatski “pushback”, dok se izmišlja nekakav “politički islamizam” koji “uvozi migrante” i tako dalje. Krajina i Krajišnici pokušavaju se predstaviti kao “corpus separatum” ne samo u teritorijalnom smislu već i u identitetskom, kulturnom i političkom

Bez obzira na sve tegobe na putu, nisam propustio nijedan namaz. Nisam zaboravio na Gospodara, pa je on učinio da ne zaboravim na samog sebe. U Maroku sam bio vezan za džamiju, pa sam je napustio. U Turskoj sam bio vezan za džamiju, pa sam i to napustio. I evo, Bog me ponovo doveo u džamiju da me podsjeti na moj put. Nije to bio put ka Evropi, nego put ka Bogu