fbpx

NAZOVI KLIX ZA GOVOR MRŽNJE

Mada se u slučaju Jahorine vrlo vjerovatno radi o reklami, ipak su znakoviti različiti standardi kojima se tretira doslovno jedna te ista tema: izgradnja apartmana na okolnim olimpijskim planinama. Naravno, ovo je tek jedan od mnogih primjera dvostrukih mjerila koji inače krase dobar dio “sarajevskih” medija, a naročito Klix.

Sarajevski portal Klix u vlasništvu braće Šimić vjerovatno je jedan od najvećih medijskih generatora nacionalne netrpeljivosti u bosanskohercegovačkom javnom prostoru. Pritom, nije toliko bitno što se govor mržnje s ovoga portala širi ne toliko autorskim tekstovima i vijestima koje Klix objavljuje, već, prije svega, necenzuriranim anonimnim komentarima na te iste sadržaje – ipak je i tu riječ o uređivačkoj odluci i politici.

Ne postoji bilo kakva prepreka, zakonska, etička ili tehnička, koja bi spriječila urednike Klix.ba portala da moderiraju ili zabrane komentare na vijesti koje objavljuju na svom portalu, no oni to ipak i dalje ne rade. Nekada se čini da ih čak i indirektno podstiču jer otvorenim za komentare ostavljaju osjetljive vijesti vezane za nacionalne, ratne ili vjerske teme, za koje je garantirano da će privući veliki broj anonimnih mračnjaka, dok istovremeno onemogućavaju komentare, ne samo negativne nego bilo kakve, ako se radi o plaćenim promocijama ili reklamama.

Čak i pored toga, nije teško primijetiti i često sasvim očito politička i ideološka stajališta uredništva ovoga portala i to prije svega po različitim načinima na koje tretiraju određene vrlo slične događaje. Nekada je to toliko očito da je groteskno. Pogledajmo, recimo, samo dvije vijesti koje govore o praktično istoj pojavi, a koje su, povrh svega, smještene još i jedna pored druge.

U jednoj nas Klix u samom naslovu obavještava da su “STRUČNJACI NEZADOVOLJNI: Ekspanzija gradnje na Bjelašnici, uskoro stotine novih apartmana”, dok nam u drugoj saopćava kako je “U TOKU IZGRADNJA: Jahorina će uskoro biti bogatija za 38 luksuznih apartmana”. No, nisu samo naslovi koncipirani na različit način, isto je i sa sadržajima ovih vijesti, pa se izgradnja hotela i apartmana na Bjelašnici stavlja u kontekst urbicida i ekocida, koji zagađuje i samo vrelo rijeke Bosne, dok se mnogo ekspanzivnija izgradnja apartmana na Jahorini promovira kao “vrhunska ekonomičnost u eksploataciji” turističkih potencijala i tome slično.

Mada se u slučaju Jahorine vrlo vjerovatno radi o reklami, ipak su znakoviti različiti standardi kojima se tretira doslovno jedna te ista tema: izgradnja apartmana na okolnim olimpijskim planinama. Naravno, ovo je tek jedan od mnogih primjera dvostrukih mjerila koji inače krase dobar dio “sarajevskih” medija, a naročito Klix.

Ovakva vrsta neprofesionalnog navijačkog novinarstva na jednom od najpopularnijih portala u Bosni i Hercegovini, u kombinaciji s već spomenutim odbijanjem da se pravovremeno moderira najcrnji govor mržnje u komentarima, nažalost samo potvrđuje tezu da ovdašnje, prije svega bošnjačko, društvo živi u nekoj vrsti medijske okupacije. Do kada? /M.D./

PROČITAJTE I...

Da Zetra ne bude Manjača. Da Holiday Inn ne postane Vilina vlas. Da oca i majku ne tražim po Tomašicama. Da se Sarajevo ne zove Srebrenica. Da ne vučem za rukav Amora Mašovića.

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI