“Blockbusteriˮ iz doline Wadi Rum
Film Stevena Spielberga iz 1989. godine s Harrisonom Fordom u glavnoj ulozi donio je na veliko platno čaroliju ružičastog arheološkog grada Petra, poznatog po svojim ukrašenim hramovima usječenim u stijene.
Film Stevena Spielberga iz 1989. godine s Harrisonom Fordom u glavnoj ulozi donio je na veliko platno čaroliju ružičastog arheološkog grada Petra, poznatog po svojim ukrašenim hramovima usječenim u stijene.
Najviše novca za filmove koji nisu snimljeni dobila je produkcijska kuća “Refresh”. S obzirom na to da nisu dokazali da će filmovi ikad biti snimljeni, morat će Fondaciji za kinematografiju vratiti pola miliona maraka. Iz Fondacije poručuju da neće nikome dozvoliti da se “provuče ispod kišnih kapi”
Film traje 50 minuta i svi koji vole i prate košarku, moći će ga pogledati u srijedu 11. decembra u tuzlanskom Bosanskom kulturnom centru sa početkom u 19 sati. Isto tako, i onaj ko ne zna ništa o ovom događaju, moći će saznati činjenice o tome kako su naše igračice postale prvakinje Evrope i ponos ovog grada i države
U igranim filmovima, za koje su izdvajana i budžetska sredstva, nema heroja, nema čuda bosanskog otpora, nema superiorne moralne dimenzije odbrane. Nigdje na filmskom platnu, osim u dokumentarcima, još nisu opjevani Srebrenički inferno, prijedorska polja smrti, ni herojsko oslobađanje Vlašića, bosanske Krajine. U igranim filmovima nije bilo mjesta za Safeta Zajku, Izeta Nanića, Mehmeda Alagića... Njihove priče nisu bile dovoljno snažne da okupe umjetničku energiju, ili je u pitanju nešto drugo
U posljednje su vrijeme sve popularniji dokumentarni filmovi o najvećim živim ili mrtvim sportskim ličnostima, a osim ostvarenja o Diegu Armandi Maradoni – Kusturicin Maradona (2008), u kojem režiser Emir Kusturica spaja animiranu, igranu i dokumentarnu formu te donosi svoju subjektivnu “verziju” lika i djela “malog zelenog”
Originalni naslov: “Bilal: A New Breed of Hero”, Režija: Khurram H. Alavi, Ayman Jamal Produkcija: Barajoun Entertainment Priča: Ayman Jamal Uloge: Adewale Akinnuoye-Agbaje, Ian McShane, China Anne McClain, Jacob Latimore, Thomas Ian Nicholas, Fred Tatasciore Muzika: Atli Örvarsson Montaža: Patricia Heneine Žanr: animirana akcija / avantura Zemlja: Ujedinjeni Arapski Emirati
Specifična vanjština sačinjena od historijskih arhitektonskih djela te intimnih i ličnih mahala i avlija i njegov neslomljivi duh na kojem će svoja koplja lomiti mnogobrojne političke i društvene ideologije definirat će Sarajevo zaštitnim znakom jedne kinematografije te glavnim protagonistom njenih nareprezentativnijih ostvarenja. Pritom će se Sarajevo na filmu identificirati sa stvarnim Sarajevom, postavši tako poprištem atentata, rata, agresije, tranzicije, ali i mjestom izrazite duhovnosti, umjetnosti, kulturne raznolikosti i ljubavi u svim njenim oblicima
Osim što je kafić ispunjen do posljednjeg mjesta s ozračjem koji apsolutno ne podsjeća na rat, centralna pjesma koju Sarajlije uglas pjevaju te 1995. godine jeste Bojna Čavoglave Marka Perkovića Thompsona.
Narativ ovog ostvarenja bit će podijeljen na tri dijela – život, rat i genocid, odnosno egzekucije Srebreničana u Potočarima i Žepi, mučenja i strijeljanja na putu spasa u mjestima Kravica, Konjević-Polje i Nova Kasaba, te njihovoj borbi za goli život u šumama kod Nezuka i Starića kod Kladnja
Iako su prošle dvadeset dvije godine od genocida u Srebrenici, ni svjetska ni domaća kinematografija još nije ponudila filmsko ostvarenje koje će kroz ovaj oblik umjetnosti žrtve iz jula 1995. godine spasiti od materijalnosti, zaborava i besmisla, te srebrenički genocid i na ovaj način upisati na stranice vječnosti