fbpx

Ideja o strateškom značaju sjemena i cijeli narativ oko toga UKRADEN je od vladajuće partije, koja je od dolaska na vlast (2002) stimulirala domaću proizvodnju sjemena, tako da je u periodu između 2002. i 2018. ona povećana 4-5 puta. Projekt Ata Tohumu Projesi (Projekt sjemena predaka, pod pokroviteljstvom Emine Erdoğan, supruge predsjednika Republike Turske), projekt koji ovaj bodrumski pokušava simulirati, u okviru ratarskog i šumarskog ministarstva pokrenut je prije tri godine i u njega je uključeno 18 istraživačkih instituta iz svih krajeva Turske. Sve to što su CHP pajaci u Bodrumu izigravali da pokreću već postoji i funkcionira na višem, naučnom nivou

Na osnovu suverenosti Grčke nad otočićem Kastellorizo, koje je bezmalo 600 kilometara od grčkog kopna, apsurdno tvrdeći da ostrvo površine 911 hektara (jedva naseljeno i bez obradivih površina) ima isti efekt kao kopno, Grčka dodjeljuje sebi ekskluzivnu ekonomsku zonu (EEZ) od više od 3 miliona i 600 hiljada hektara, te posljedično vode države s najdužom mediteranskom obalom (Turska) svodi na Antalijski zaliv. Svakom posjedniku više od dva grama mozga moralo bi biti jasno da je mapa koju Grčka promovira kao svoju EEZ nije apsurdna nego imbecilna

Šta znači pronalazak 320 milijardi kubičnih metara prirodnog plina i može li on promijeniti sudbinu zemlje? “Najveća moguća uvreda je prostom računicom podijeliti 320 s 45 (godišnja potrošnja gasa) i doći do zaključka da je to količina za 6-7 godina”, izjavio je doktor ekonomije Levent Yılmaz. Svaki pronalazak gasa, a 320 milijardi kubičnih metara nije zanemarljiva količina, daje stratešku prednost prilikom sklapanja i/ili obnavljanja dugoročnih ugovora o kupovini gasa

Da bi perverzija bila potpuna, nije riječ o trajnom odustajanju od aneksije palestinskih teritorija, koje su ionako pod brutalnom vojnom okupacijom, nego samo o njenom odlaganju. Na direktno pitanje novinara, prilikom navrat-nanos organizirane ceremonije u Bijeloj kući, da li to znači da je aneksija “skinuta sa stola”, David Friedman, američki ambasador pri Izraelu, odgovorio je: “Da. Riječ 'suspenziju' su sve tri strane pažljivo odabrale. 'Suspendirati' po definiciji – potražite u rječniku – znači 'privremeno zaustavljanje'. Sada je izvan stola, ali nije zauvijek”

Posjeta Macrona Bonaparte Bejrutu podsjeća na poslovično vraćanje ubice na mjesto zločina. Ne, pritom ne mislim da je Francuska (direktno) umiješana u eventualnu sabotažu – mogućnost koja, uprkos unisonosti glasova o (neporecivoj) nemarnosti, nije definitivno isključena – mislim na Francusku kao, historijski gledano, izvor svih zala političkog sistema u Libanu

Washington Post finansirao je prošle godine ispitivanje javnog mnijenja o odnosu turskog društva prema halifatu. Objavili su rezultate 24. jula ove godine (baš na dan otvaranja Aja Sofije za namaze) pod pompeznim naslovom Istanbulska Aja Sofija opet je džamija. Da li turski državljani žele da Erdoğan obnovi halifat?, uz još pompezniji i pomalo priglup podnaslov: “Čak i ako bi Erdoğan želio obnoviti drevni halifat, potrebna mu je podrška javnosti da bi uspio.” Stvarno?

“Reakcije imperijalističkih država tokom otvaranja Aja Sofije pokazale su da besprizorne zapadne zemlje Istanbul i Aja Sofiju smatraju svojom zemljom i vlasništvom. Toliko da nisu mogli svariti otvaranje Aja Sofije, vlasništvo sultana Mehmeta Fatiha, kao džamije, niti da je Istanbul osvojen 1453. godine i da je taj grad domovina Turaka”

Bedasta ideja da je vraćanje statusa džamije Aja Sofiji upereno protiv hrišćanstva (ni manje ni više), koja se plasira u “građanskim”, “liberalnim” i “ljevičarskim” medijima u Srbiji, po bedastoći je prevaziđena jedino još bedastijom idejom o “zelenoj transverzali” koja se valja u medijima drugog, nacionalističkog i/ili nacionalsocijalističkog dijela političkog spektra

Vraćanje Aja Sofije u okvir onoga što je bila želja čovjeka zaslužnog što su Turci u Istanbulu predstavlja značajan korak dekolonizacije, jer čin kršenja te želje bio je (samo) jedan od koraka ka (mentalnoj) kolonizaciji, čupanju historijskih, identitetskih i religijskih korijena kojem je tursko društvo bilo izloženo decenijama. Zato, nije pitanje zašto se Aja Sofija konvertira u džamiju nego je pravo pitanje zašto je uopće pretvarana u muzej

Kako vrijeme prolazi i kako se više detalja saznaje, čovjek sve više sagledava i shvata čudo tog događaja – jer kome ćete racionalno razmišljajući dati veće šanse za uspjeh: do zuba naoružanim teroristima s tenkovima i zračnim snagama ili golorukom narodu